4 motive pentru a utiliza invatarea bazata pe joc la copii
In loc sa incerce sa separe copiii de tehnologia care reprezinta o parte atat de mare din viata lor, multi educatori au inceput in schimb sa practice invatarea bazata pe joc in educatie, cum ar fi: jocuri video educative si invatare mixta ( procesul de combinare a tehnologiei si a metodelor mai traditionale de predare).
Copiii din Generatia Z au crescut, iar internetul reprezinta asadar, o parte uriasa din viata lor. Sunt cea mai experimentata generatie tehnologica si o mare parte din ceea ce au invatat provine din tehnologie. Aproape jumatate dintre copii petrec mai mult de zece ore online in fiecare zi si vor acumula in medie aproximativ 30.000 de ore de joc, pana la implinirea a douazeci de ani.
Unii continua sa sustina ca jocurile online au un impact negativ asupra capacitatii de invatare a copiilor. Acest lucru este insa adevarat numai daca acestea sunt utilizate excesiv. Multe jocuri video si pe calculator pot ajuta copiii sa invete. Iata 3 motive care sustin acest lucru:
- Ajuta la coordonarea mana-ochi
Folosind un controler de joc, o tastatura si / sau un mouse la computer pentru a juca. Acest lucru poate ajuta la consolidarea coordonarii mana-ochi la tineri, ceea ce poate aduce beneficii in multe alte domenii importante.
- Imbunatateste rezolvarea problemelor si gandirea strategica
Jocurile video educative impun elevilor sa ia decizii rapide si inteligente. Cele mai multe jocuri necesita, de asemenea, ca jucatorii sa utilizeze gandirea strategica si rezolvarea problemelor bazate pe logica.
- Extinde capacitatea de memorie
Memorarea este adesea intalnita in multe jocuri video educative. Faptul ca un copil lucreaza la construirea abilitatilor sale de memorie va avea avantaje in multe domenii ale vietii.
- Ii ajuta pe copiii care se lupta cu tulburarile de concentrare
Pare surprinzator, insa, cercetarile au aratat ca invatarea bazata pe jocuri video educative poate ajuta copiii care se lupta cu tulburarea de atentie sau de concentrare. Asadar, cine nu ar dori sa imbratiseze metode educationale care usureaza povara tulburarilor de atentie la copii?