La 18 luni dupa vanul sau electric, Hiperon Motors revine cu SUV-ul Fosslin. Principala caracteristica a acestuia din urma este posibilitatea de a alege intre o baterie sau o celula de combustie alimentata cu hidrogen. Primele prototipuri sunt asteptate pana la sfarsitul anului.
Desi s-a nascut in Malaezia, Hiperon Fosslin isi trage numele de la doua cuvinte norvegiene: Foss (cascada) si Lyn (fulger). Caracterul international al vehiculului este confirmat de designul sau, creat in Polonia de catre studioul One One Lab, si de faptul ca a fost proiectat in SUA.
Rezultatul este un SUV de mari dimensiuni, cu o lungime de 4,88 m si o latime de aproape 2 m, cu hayon inclinat, in tendinta “SUV Coupé”, dar cu un aspect general mai degraba stangaci. Partea frontala este lipsita de expresivitate. Partea din spate pare mai reusita, dar ne intrebam daca accesul la portbagaj se poate face prin intermediul unui hayon sau al unei mici usi cu cutie postala de tip berlina. Accesul in masina se face prin usi antagonice. Randarile arata usi fara rama si fara montant central… O configuratie foarte conceptuala, dar nu neaparat realista in productia de serie. Trebuie remarcat faptul ca, probabil, nu se incearca o coerenta stilistica intre cele doua proiecte ale marcii: furgoneta Carrier si SUV-ul Fosslin.
La interior, Hiperon prezinta un volan plat in partea superioara, dar nu si unul in forma de U. Evident, nu exista instrumente de bord orientate spre sofer, dar este prezent un head-up display. In centru, ecranul OLED de 17″ urmareste forma consolei centrale si, probabil, cele 3 comenzi circulare sunt fixate pe ecran. Comenzile de climatizare sunt deportate pe portiere pentru fiecare ocupant, ceea ce ne aduce inapoi la Renault Espace IV…
Electrica cu baterii sau cu celule de combustie cu hidrogen
Interesul major al proiectului consta in alegerea sistemului de stocare a energiei. Se poate alege intre o celula de combustie cu rezervoarele sale de hidrogen sau o baterie litiu-ion de 95 kWh. In ambele cazuri, motoarele sunt electrice: 358 kW / 487 CP / 670 Nm si 4 roti motrice. Hiperon pretinde un timp de la 0 la 100 km/h de 5 secunde si o viteza maxima de 260 km/h.
Deocamdata, start-up-ul ne arata doar randari 3D, dar promite 10 prototipuri (5 cu baterie si 5 cu pile de combustie) puse in functiune in flote de testare pana la sfarsitul anului, urmate de livrarea modelelor de serie in 2024 in Asia, Europa si America de Nord. Asadar, ce se intampla cu proiectul van? Hiperon spune ca acesta va intra in productie in al treilea trimestru al anului 2023. Dar si aici sunt disponibile doar randari 3D.