Tot ce trebuie sa stiti despre dieta pe baza de plante

O dieta pe baza de plante este una care se concentreaza asupra alimentelor numai sau in mare parte din surse vegetale. Acest mod de a manca poate avea beneficii atat pentru sanatatea unei persoane, cat si pentru planeta.

Ce este o dieta bazata pe plante?

O dieta bazata pe plante este o dieta care implica consumul de alimente care provin din plante. Oamenii inteleg si utilizeaza termenul dieta bazata pe plante in moduri diferite.

Unii o interpreteaza ca o dieta vegana, care presupune evitarea tuturor produselor animale. Pentru altii, o dieta pe baza de plante inseamna ca alimentele vegetale, cum ar fi fructele, legumele, cerealele integrale, nucile si leguminoasele sunt principalul obiectiv al dietei lor, dar pot, ocazional, sa consume carne, peste sau produse lactate.

O dieta bazata pe plante se concentreaza, de asemenea, pe alimentele sanatoase intregi, mai degraba decat pe cele procesate.

Beneficii pentru sanatate

Urmarea unei diete bazate pe plante ofera multe beneficii posibile pentru sanatate, cumar fi:

  • O mai buna gestionare a greutatii

Cercetarile sugereaza ca persoanele care mananca in principal diete bazate pe plante tind sa aiba un indice de masa corporala mai mic ( IMC ) si rate mai mici de obezitate, diabet si boli de inima decat cei care mananca carne.

  • Risc mai mic de boli cardiace si alte afectiuni

Un studiu a descoperit ca adultii care mancau diete bogate in alimente sanatoase din plante si cu un continut scazut de produse animale aveau un risc mai mic de boli de inima.

  • Prevenirea si tratamentul diabetului

Dietele pe baza de plante pot ajuta oamenii sa previna sau sa gestioneze diabetul, imbunatatind sensibilitatea la insulina si reducand rezistenta la insulina.

O dieta bazata pe plante include toate fructele, cum ar fi:

– fructe de padure;

– citrice;

– banane;

– mere;

– struguri;

– pepeni;

– avocado.

Legume

O dieta sanatoasa contine, de asemenea, o multime de legume – acestea ofera o gama larga de vitamine si minerale. Exemplele includ:

– brocoli;

– nap;

– sfecla;

– conopida;

– sparanghel;

– morcovi;

– rosii;

– ardei;

– dovlecel.

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Setari de Confidentialitate
Nume Activat
Cookie-uri
Folosim cookie-uri pentru a putea oferi o experienta cat mai placuta
Google Analytics
We track anonymized user information to improve our website.
x

Acest site folosește cookie-uri. Acceptați sau refuzați cookie-urile. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor referitoare la cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri. Pentru alte detalii, va rugam sa accesati pagina Politică de Confidențialitate.